Wednesday, February 28, 2024

Menjaring Harapan

 Rabu, 28/02/2024 @ 07:48am


Macam tidak terasa yang masa bergerak mengikut aturan. kita pula yang buat buat tidak perasan. Balik dari masjid sebentar tadi, aku berehat bersantai di sofa fesyen lama seketika. Seminggu lepas ketika ber-shopping di Mydin MITC, orang rumah telah membeli sarung kusyen yang baru. Typically seorang perempuan. Mungkin tidak gemar tengok sarung kusyen yang sudah kusam dan agak lama tidak berjaga rapi. Pemilihan warna dan corak terserah kepadanya menentukan mana yang sesuai berkenan dihati. Aku hanya perlu bayar di kaunter check-out.



Siap bersarungkan...


Berapa lama aku mampu mengharungi hidup kat atas dunia adalah atas pertimbangan DariNya. Apa yang pasti dan dirasai sendiri betapa cepatnya masa berlalu ditinggalkan. Hanyalah imbauan kenangan yang dilalui itu sekadar perbandingan. Masa diusia muda mana ada kesempatan untuk healing healing. Hah, inilah ketikanya bila sudah kurang komitmen pada kerja bergajian yang memakan sebahagian besar masa yang diperuntukkan kat aku. 


Sesiapapun tidak akan mengerti dan ketahui dengan jelas akan apa yang bakal dan pasti berlaku dihari muka. Semua kita mengharapkan sesuatu. Sesuatu yang tidak diketahui.

Aku bersera kepadaMu, ya Allah.

No comments: