Tuesday, July 11, 2023

Siapa yang benar dalam membuat liputan dan ulasan...kita tunggu masa dan ketikanya

Tidak pastilah aku diketika ini dan didetik ini siapakah yang paling tepat telahannya. Antara mereka berdua ini yang sering aku ikuti penulisan mereka hampir sabar hari lebih lebih lagi menjelang dan tengah mengelegaknya bahang pilihanraya 6 negeri yang ditangguhkan bermuslihat ini yang lebih mengikut telunjuk 'tuan' dari bebas mengeluarkan pendapat berdasarkan pengamatan peribadi mereka. 


Artikel yang diuploadkan mereka selang beberapa jam sahaja sebelum berakhirnya hari, 10/07/2023, dan aku membacainya sekitar 1:00am the next day, selepas aku selesai membuat latihtubi dan memahamkan lebih kejap akan bahasa Arab al-quran demi memudahkan aku dalam pembacaan al-quran, pantas sahaja aku mencoret di platform 'blogger' sekadar meluahkan pandangan peribadai aku pula.


Baca ini untuk bukti dalam menilai...Harga naik sekadar gimik dengan yang ini...20% price hike come August 2023. Tolong hadamkan dan perbandingkanlah akan realitinya dibulan Ogos nanti.

Gimik saja...katanya

Pasti naik...berkeyakinan


Kedua-dua blogger ini, pandangan dan pendapat mereka selama ini aku respect dan dengan penghujahan yang baik lagi meyakinkan amat aku kagumi. Ini memandangkan mereka dapat access maklumat yang lebih sahih dan 'first-hand' dari sumbernya.


Pun begitu bilamana dikupas dan disebarkan mengikut 'telunjuk' seseorang, pandangan dan pemerhatian yang 'bias' akan membuatkan aku 'tidak respect' keatas kewibawaan mereka.


Inilah lumrah kehidupan. Tiada berprinsip malah digadainya pula untuk kepentingan kesenangan yang sementara sifatnya tentulah akan memalukan dan menjatuhkan maruah diri sendiri.


Terpulanglah...ini adalah pilihan.



No comments: