Sunday, October 8, 2023

Keyakinan diragui

Memanglah kita tidak mampu menjangkakan sesuatu dengan tepat apakah yang patut berlaku dalam tempoh masa terdekat. Dalam konteks ulasan ini aku buat ianya hanyalah untuk tempoh masa 14 hari sahaja kehadapan. 

Sama samalah kita tunggui. Kita memangnya tidak pernah serik. Sering sangat kita cuba mendahului masa dengan penuh yakin. Tanpa adanya rasa malu dan segan walau 'kenyataan' terdahulunya tidak membutirkan yang dihajati malahan memalukan diri. Malangnya masih tetap mendabik menafikan seolah tiada apa apa yang terjadi.

https://www.agendadaily.com/politik/zahid-yakin-calon-ph-menang-mudah-di-pulai-dengan-kerjasama-umno/ mungkin boleh dijadikan dokumen pembuktian.

Bagi aku sendirilah pandangan aku ini, bukanlah untuk diakui seratus peratus, tapi berpandukan rentetan peristiwa sejak dari sebelumnya PRU ke-14 dan bersambung ke PRU ke-15 lantas ke PRN 6 negeri yang baru sahaja selesai dan terkini serentak pula untuk PRK Parlimen Pulai dan DUN Sungai Jeram yang bakal berlangsung nanti bilamana cakap tak berlapik penuh keangkuhan takutnya nanti keputusan yang sama mungkin terjadi.

Selagi boleh bercakap...cakaplah. Selagi boleh berdalih...berdalihlah. Namun hakikatnya buat yang menuturkan kemungkinan kemungkinan untuk terjadinya akan apa sahaja yang dilafazkannya itu, dirinya sendiri akui yang segalanya hamyalah pengharapan. Tiada sesiapapun yang berani dengan pasti untuk apa sahaja yang bakal terjadi selain dari ramalan cuma.

Terimalah dan redhailah apa yang realiti dihadapi.



No comments: