Thursday, November 8, 2012

Pemulauan

 8/11/2012 22:21 


Pemulauan


Hari ini aku menamatkan pemulauan ke atas sebuah entiti Cina, San Shine Trading @ Duyung. Kedai diatas tapak tanah milik Buang Bin Ninggal sepertimana yang tertera di bumbung bangunan separa kekal ni beroperasi sekian lamanya sebagai pusat penjualan barangan setempat atau one-stop center untuk barangan hardware dan household. Telah sekian lamanya aku tidak mengunjungi dan jauh sekalilah untuk aku melangkah masuk. Namun pada pagi ini jam lebih kurang 11:15 minit pagi, aku telah membuang keegoan aku untuk mengunjunginya semula setelah kali terakhir aku hadir di premis ini pada 2 tahun yang lalu. 


Peristiwa hitam yang membawa kepada peristiharan pemulauan yang aku maklumi kepada 'orang orang' aku ketika itu seraya berikrar yang aku tidak akan mengunjunginya lagi, waima sampai bila-bila. Mungkin terbit dari rasa kecewa yang aku alami disebabkan kesilapan dan kesulitan yang sedikit cuma lalu membawa kepada berlakunya pemboikotan oleh aku seorang sahaja terhadap premis perniagaan cina hawau ni. Hal ini akan aku ulas dibawah tajuk lain pula.


Dalam kehidupan seharian, kita tidak dapat lari dari menghadapi cabaran, ujian, dugaan, rintangan dan apa sahaja unsur-unsur yang selain dari yang dinyatakan yang mungkin seerti dan sealiran menimpa diri. Malah setiap yang berlaku dan terjadi keatas diri setiap individu tentunya tidak sama antara individu yang lain.

No comments: